Vírusmarketinggel is támogatja a Bugonia című filmet a gyártó Focus Features produkciós cég, méghozzá mindjárt két fronton. New York és Los Angeles lakói nemrég arra ébredhettek, hogy óriásplakátokról mosolyog rájuk Emma Stone, a Bugonia főszereplője az Auxolith nevű – fiktív- cég Michelle Fuller nevű – szintén fiktív- vezérigazgatójaként, azt üzenve, hogy „Gyógyítunk ma és holnap”. Másnapra a Humán Ellenállás nevű – ugyancsak fiktív – mozgalom aktivistái graffitiket fújtak a plakátokra, miszerint Fuller „andromédás mocsadék”, ellenállásra buzdítva mindenkit.

Mindez első lépésben alkalmas a nyugalom megzavarására vagy legalább a figyelem felkeltésére, és ez a cél. A plakátolás rögvest értelmet nyer, ha ismerjük Yorgos Lanthimos új filmjének sztoriját. A Bugonia ugyanis arról szól, hogy két zavarodott unokatestvér (Jesse Plemons és Aidan Delbis) elrabolja egy biotechnológiai multi vezetőjét (Stone), mert azt gondolják róla, hogy az Androméda-ködből érkezett földönkívüli, aki az emberiség leigázását tervezi.
Mindezt bővebben is kifejti a marketingkampány másik vonulata: a.humanresistancehq.com weboldalon a Humán Ellenállás leleplezi az Androméda-ködből érkezett idegenek cselszövését, és bemutatja magát Fullert (Stone) az összeesküvéses elméletekre jellemző érveléssel, titkos bizonyítékok garmadáját felvonultatva.
A mozikban a Bugonia talán választ ad arra, hogy Stone tényleg földönkívüli-e, miközben Lanthimos arra is rákérdez, hogy a józan ész tényleg olyan messzire költözött-e világunkból, hogy visszatérése a közeljövőben nem is nagyon várható.
A filmet a velencei fesztiválon Arany Oroszlánra jelölték, Lanthimos, Stone és Plemons pedig az idei Oscar-esélyesek között szerepelnek a fogadóirodáknál. A hazai moziközönség november 6-tól láthatja a Bugoniát.
📷Atsushi Nishijima/Focus Features © 2025