Az egyik vezető hazai játékforgalmazó cég friss országos kutatása szerint a magyar kisgyermekes családok idén átlagosan 88 000 forintot költenek karácsonyi ajándékokra, a vásárlások több mint fele már online zajlik, miközben a legnépszerűbb ajándékok továbbra is a játékok, köztük a társasok, a fejlesztő játékok és a LEGO.

A kutatás a játékforgalmazó cég saját értékesítési adatain, valamint a 2025. november 10-14. között végzett online felmérésén alapulnak, amelyben 1919 magyar, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a kisgyermekes családok véleményének és vásárlási szokásainak feltérképezésére.

A tájékoztatás szerint a kutatásban résztvevő szülők fele 10-20 ezer forint közötti összeget költ egy gyermek karácsonyi ajándékaira, további egynegyedük 20-30 ezer forinttal tervez. A családok 15 százaléka lépi át a gyerekenkénti 30 000 forintos keretet, míg minden tizedik szülő 10 000 forint alatt próbálja megoldani az ajándékozást – írták.
A közleményben kiemelték, adataik jól mutatják, hogy az éves forgalom mennyire a karácsonyi időszakra koncentrálódik.

A közleményből kiderül az is, hogy a Black Fridaytől karácsonyig az átlagos online kosárértékünk 19 000 forintra nőhet, ami 4 százalékkal magasabb a tavalyinál, míg az áruházakban egy vásárlás átlagosan 13 500 forintot érhet el, 5 százalékos növekedéssel.
A karácsonyi szezon erejét jól mutatja, hogy decemberben nagyjából ötször akkora forgalmat érünk el, mint egy átlagos hónapban, éves árbevételünk akár 45 százaléka is erre az időszakra esik.

Az ajándéktípusokat tekintve szinte minden szülő tesz játékot a fa alá, a családok 70 százaléka könyvet is vásárol, és nagyjából minden második ajándékcsomagba kerül ruha. Élményajándékot – például mozi-, cirkusz- vagy színházjegyet – körülbelül minden ötödik család választ, főként a 11-14 éves korosztály számára.

A szülők többsége társasjátékot választ gyermekének, és minden második családban megjelenik valamilyen készségfejlesztő játék is, melyek az egy év alatti és az 1-3 éves korosztályban dominálnak. A 7-10 éveseknél már a LEGO-készletek és a kreatív szettek kerülnek előtérbe, míg a 11-14 éveseknél erősödik a tudományos és elektronikus készletek iránti érdeklődés – mutattak rá a közleményben.

Forrás: MTI

📷 Getty Images

2025.10.14. 16:45

Streaming killed the MTV star…

2025.11.20. 14:00

A következő hetekben olyan égi jelenséget láthatunk, amit azután 13 évig nem

2025.11.20. 12:00

Wicked 2. rész: mindenkinek leesik az álla

2025.11.20. 10:00

Milliárdos a karácsonyi költés a játékpiacon

2025.11.20. 08:00

Nemzetközi csúcson A besúgó alkotója

2025.11.19. 16:00

Tonnányi szemetet gyűjtöttek össze a velencei gondolások a város csatornáiból

2025.11.19. 14:00

Négy előadó, egy ünnepi dal: Itt a Karácsony!

2025.11.19. 12:00

Ma a férfiakat ünnepeljük

2025.11.19. 10:00

Megválasztották az év bejglijét

2025.11.19. 08:00

A Nyírségből érkezik idén az ország karácsonyfája

2025.11.18. 14:00

Huszonnégy éves a U2 egyik legkedveltebb, de viták szülte lemeze

További hírek

Mákszem Levente

Whiteboy

Bikfalvi Tomi ‘Biki’

B. Németh Dia

Majoros Rita

Horváth Zoltán 'Hory'

Best FM

Most szól:

  • Következő