A szervezők szerint vélhetően minden idők leggyorsabb Kékszalagja lett az idei, ha az utolsó befutók időeredményeit hasonlítják össze. A Kaland futott be utolsóként, 416. helyen a balatonfüredi célba az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon – írták a szervezők a vitorlásverseny honlapján – a Merkapt Maraton Team SE egységét – amely több mint 29 óra vitorlázás után ért célba – Kiss Zsolt kormányozta, a csapatot pedig Szűcs Balázs és Asztalos Bence alkotta.

A célban a néhány éves hagyománynak megfelelően az abszolút győztes MLS Raiffeisen Fifty-Fifty csapatának képviselői pezsgővel várták a 416. helyezett hajó legénységét.
Az erős szélben rendezett 57. Kékszalag távját a leggyorsabban, saját korábbi rekordját megdöntve, 4 óra 24 perc 11 másodperces idővel a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty teljesítette. A legénységet Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Bagyó Áron, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János, Illésy Márton és Kaszó Márk alkotta még.
Második helyezett lett a Vándor Róbert kormányozta Sailing Team RSM Hungary 4 óra 33 perc 15 másodperces idővel, míg a harmadik helyen a Virág Flóra vezette KÜRT – Team Kaáli végzett 4 óra 46 perc 7 másodperces idővel.
Mindhárom dobogós katamarán eredménye jobb a korábbi rekordnál.
Az élmezőny további tagjai: 4. Deboti Racing (5:48:40, katamarán, kormányosa Bödör Gergely), 5. TNG Kenguru (6:57:29, katamarán, kormányosa Diószegi Zoltán), 6. Szamuráj Jack (8:35:00, egytestű, kormányosa Takács Péter), 7. Quantum Sails Trentasette (9:16:16), egytestű, kormányosa Lacsny Gergely), 8. Csimborasszó (9:20:36, egytestű, kormányosa Fazakas György Győző), 9. 100% (9:21:42, egytestű, kormányosa Paksi Álmos), 10. Equilor (9:22:18, egytestű, kormányosa Huber Péter Lél).
Az idei Kékszalag 479 hajóval rajtolt el, de több, köztük a végső győzelemre is esélyes egységnek fel kellett adnia a küzdelmet. A Petrányi Zoltán vezette Audax Django nagyvitorla-hidraulikájából elment az olajnyomás, a Litkey Farkas kormányozta Process Solutions bumtörést szenvedett, és később Váradi Szabó János a Team Suzukival is feladta a Kékszalagot. Rajtuk kívül a katamaránok közül a Triniteam, a Cofidis, és a Fox 23 sem tudta teljesíteni a távot, utóbbi kettő felborult.
Király Zsolt hajója, a Sponsor Wanted – amellyel a viharban megsérült Raffica és René Raffica helyett indultak – a kenesei bójánál árbóctörést szenvedett, így ők sem folytatták a versenyt.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja, de most már az idén elért 4 óra 24 perc 11 másodperces idővel.
Legtöbbször, 13-szor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.
Forrás: MTI
📷kékszaleg.hu/Tumbász Hédi