Az amerikai hip-hop és rock legendák, a Beastie Boys jogi lépéseket tesz a Chili’s étteremláncot birtokló anyavállalattal szemben, amiért a zenekar engedélye nélkül használta a “Sabotage” című számot egy reklámkampányban. A Consequence.net szerint ráadásul, a reklám szereplői nagyon hasonló ruhákat viseltek, azokhoz amelyekben a zenekar tagjai a dal videoklipjében láthatóak. A zenészek ezért jogi lépéseket tettek.

A “Sabotage” több generáció számára is ikonikus dal, ám a Beastie Boys nem először szembesül hasonló szerzői jogi problémákkal a felvétel kapcsán.
A zenekar tagjai, Ad-Rock (Adam Horovitz) és Mike D (Michael Diamond), valamint a néhai MCA (Adam Yauch) hagyatékának kezelői kollektív pert indítottak a Brinker International ellen július 10-én. Összefoglalva, a keresetben az áll, hogy a Brinker Chili’s nevű éttermei népszerűsítésére használt reklám, vizuálitása, stílusa, és még a szereplők öltözete is egy az egyben a “Sabotage” videoklipjét másolja.
A Beastie Boys azt követeli, hogy a Brinker International szűntessen meg minden szerzői jogsértés, emellett legalább 150 000 dolláros kártérítést igényelnek minden egyes zenekari tag számára.
A Beastie Boys rendkívül népszerű együttes, különösen az Egyesült Államokban, ahol még egy teret is elneveztek róluk, így nehéz elképzelni, hogy az étteremlánc tulajdonosai hogyan gondolták, hogy megússzák a szerzői jogi pert. Egyszerűen lehetetlen, hogy egy ilyen dolog ne szúrjon szemet és ne kapjon nyilvánosságot – vagy talán éppen ez volt a Brinker célja.
2014-ben a Beastie Boys 1,7 millió dolláros pert nyert a Monster Beverage ellen, akik szintén engedély nélkül használták a zenéjüket. Egyébként a néhai Adam Yauch végrendeletében szerepel egy záradék, amely kifejezetten megtiltja a zenekar többi tagjának is, hogy a Beastie Boys zenéjét más termékek népszerűsítéséhez vagy reklámkampányokhoz használják.
Fotó: Randy Holmes/Disney General Entertainment Content via Getty Images, Lynn Goldsmith/Corbis/VCG/ Getty Images