Valódi örömünnepként ért véget a Billboard által nemrég minden idők legnagyobb latin női előadójának választott Shakira Las Mujeres Ya No Lloran nevezetű világ körüli turnéjának első szakasza: az énekesnő a kolumbiai Medellínben, az Estadio Atanasio Girardot stadionban tartott teltházas, elsöprő erejű dupla koncertjével tett pontot az első felvonás végére. Ezzel a diadalmenettel Shakira karrierje során most először megszerezte a Billboard Top Tours listájának első helyét is, és ő lett az első latin női előadó, aki elérte ezt a mérföldkövet.

A hétvége során az énekesnőhöz csatlakoztak népszerű közreműködői is: Maluma a “Chantaje” tüzes salsa verziójával, Carlos Vives a “La Bicicleta” című közös slágerükkel, valamint Luis Fernando Ochoa az “Antología” című klasszikus megható akusztukus változatával.
Shakira a performansz során többszörös fellépőruha-váltással kápráztatta el a közönséget: Zuhair Murad, Versace, Guarav Gupta és Jawara Alleyne egyedi darabjait viselte, valamint exkluzív Tiffany & Co. Elsa Peretti® karpereceket hordott, amelyeket kizárólag az ő számára készítettek a fellépések alkalmából.
A dallistán olyan közönségkedvenc gigaslágerek szerepeltek, mint a “Hips Don’t Lie”, a “She Wolf”, az “Antología” vagy a “Waka Waka”, valamint Grammy-díjas “Las Mujeres Ya No Lloran” című lemezének sikerdalai is felcsendültek, pl. a “Session 53”, a “TQG”, a “Monotonia” vagy a “Te Felicito”.
A nagy várakozással övezett turné február 11-én indult a brazil Rio de Janeiróban, és telt házas koncertekkel folytatódott valamennyi további városban, köztük Bogotában, Buenos Airesben és Guadalajarában.
A Las Mujeres Ya No Lloran világ körüli turné latin-amerikai szakaszának mérlege: 25 stadionkoncert; több mint 1,3 millió néző; 7 telt házas stadionkoncert Mexikóvárosban – Shakira lett az első művész, akinek ez sikerült ezen a helyszínen; az énekesnő lett hazája, Kolumbia történetében az első előadó, aki országszerte 6 stadionban is fellépett
A kolumbiai Barranquillában született Shakira Latin-Amerika 11 stadionjában tartott 25 koncertjével több mint 1,3 millió rajongót hozott össze. A turné jelentős gazdasági hatással is bírt Latin-Amerika-szerte, különösen Mexikóban, ahol az énekesnő visszatérése 455 ezer rajongót vonzott az Estadio GNP Seguros stadionba. A koncertek jelentős lökést adtak a helyi gazdaságnak: a mexikói turisztikai minisztérium jelentése szerint a fővárosi szállodák kihasználtsága a turné ideje alatt elérte a 66%-ot, ami 5%-os növekedést jelent a szokásos átlaghoz képest. Kolumbiában több mint 18 500 munkahely jött létre, és a szállodák kihasználtsága 95%-ra emelkedett az olyan városokban, mint Barranquilla, Medellín és Bogotá.
A turné emellett jelentős utazási aktivitást is kiváltott: 41,5%-kal nőtt a repülőjegyek iránti kereslet és 47%-kal a szálláskeresések száma az olyan platformokon, mint a Despegar. Argentínában a showra irányuló keresések 400%-kal ugrottak meg, ami bizonyítja, hogy a Shakira visszatérése iránti érdeklődés páratlanul nagy volt.
Shakira május 13-án kezdi meg turnéjának észak-amerikai szakaszát a Bank of America Stadionban, az észak-karolinai Charlotte-ban. A körút az ígéretek szerint hatalmas meglepetéseket tartogat, többek között Wyclef Jean különleges fellépését, akivel az énekesnő előadja majd “Hips Don’t Lie” című ikonikus slágerüket Charlotte-ban és Bostonban is. A turné olyan városokat érint majd, mint Montreal, Detroit, Orlando, Phoenix, Los Angeles és Las Vegas. Az elsöprő kereslet miatt a közelmúltban dupla dátumokat is bejelentettek New Jerseyben (MetLife Stadium) és Miamiban (Hard Rock Stadium).
Az észak-amerikai turnét követően Shakira visszatér Mexikóba, ahol 13 ráadáskoncertet ad a régióban, engedve a rajongók elsöprő lelkesedésének.