A Metropolitan Múzeum gálavacsorája, amely az év egyik legjelentősebb divateseménye, újra lenyűgözte a (divat)világot – jelentették a világ hírügynökségei. A jótékonysági MET Gálát New Yorkban minden évben, hagyományosan május első hétfőjén rendezik. Az idei bál dresszkódja “Az Idő Kertje” volt, a sztárok pedig ismét lehengerlő öltözékekkel vonultattak fel.
Olyan sztárok, mint, mint Penélope Cruz, Kylie Minogue, Zendaya, Jennifer Lopez, Demi Moore, Uma Thurman, Ariana Grande, Cynthia Erivo, Aya Nakamura, Anna Wintour, Sarah Jessica Parker és még sok más híresség hatalmas ovációt váltotta ki a múzeum előtt összegyűlt tömegből. A MET gála híres vendégei nagyvonalúak voltak és hosszú ideig pózoltak a fotóriportereknek, mielőtt felsétáltak volna a múzeum az ikonikus lépcsőjén.
A sztárok által választott ruhák színei a klasszikus feketétől a visszafogott fehéren át, az igazi színkavalkádig terjedtek, ami pedig a vonalvezetését illeti ott is nagy volt a változatosság: a teljesen letisztulttól az extravagánsig. A virágok azonban mindenütt jelen voltak – akár egy kis részletként, ékszer, minta formájában, vagy a ruha alakjában, fazonjában, amitől a hölgyek, aki viselték válóságos élő virággá változtak. A virágözön természetesen az idei bál témájához illeszkedett, amely az “Idő kertje” vol, és James Ballard azonos című novellája ihlette.
Idén Jennifer Lopez, Bad Bunny, Chris Hemsworth és Zendaya voltak a MET Gála társműsorvezetői. akik csatlakoztak, Anna Wintourhoz a Vogue magazin legendás főszerkesztőjéhez, aki a jótékonysági bál „lelke” és fővédnöke.
A ma már fogalommá vált jótékonysági bálon a Metropolitan Múzeum számára gyűjtenek támogatást, az eseményen befolyt összeg pedig az intézmény éves költségvetésének jelentős részét fedezi. A hagyományos, a Metropolitanban rendezett jótékonysági bálokon eddig több mint 223,5 millió dollárt gyűjtött össze a múzeum.
A “New York Times” szerint egy vacsorajegy 75 000 dollárba-, míg egy egész asztal foglalása 350 000 dollárba kerül. A tavalyi jótékonysági MET gála 22 millió dolláros bevételt hozott az szervezőknek.
A 2024-es MET gála tsizteletbeli elnökei a spanyol luxusmárka, a Loewe, kreatív igazgatója, Jonathan Anderson, és a TikTok vezérigazgatója, Shou Zi Chew. Az esemény szponzora egyébként a TikTok a Loewe támogatásával.
A múzeum együttműködött az Open AI nevű cégcsoporttal, amely létrehozta a generatív mesterséges intelligenciát – tette ezt azért, hogy a kiállítás látogatói például beszélhessenek a múlt század 20-as éveinek híres világi hölgyével, Natalie Porttal, aki az esküvőjén lenyűgöző ruhát viselt, még lenyűgözőbb fátyollal. Ez az az egyedülálló ruha idén is része a Metropolitan Múzeum Divat Intézetének tavaszi kiállításának, amely idén a “Csipkerózsikák: Ébresszük fel újra a divatot” címen fut. A múzeum kurátora, Andrew Bolton, aki az össze tárlatért felel, elmagyarázta, hogy a kiállítás ritka történelmi öltözékeket, valamint a hozzájuk illeszkedő kortárs divatmegoldásokat is felvonultat.
Kiemelt fotó: Gilbert Flores/Variety via Getty Images